Followers

Monday, April 5, 2010

Salam ulang lahir buat insan yang istimewa

Salam,

posting kali ini aku nak dedikasikan untuk seseorang yang cukup istimewa buat aku walaupun status dah berlainan, tapi dia masih istimewa...

dan bersempena dengan hari ulang lahir nya yang ke 24, aku ingin ucapkan semoga panjang umur, dimurahkan rezeki dan berbahgia selalu hendaknya.

aku tak pasti samada dia akan baca atau tidak posting ini tapi aku ingin katakan, walau apa pun dia tetap istimewa sehinggalah ke akhir hayat sekalipun.

tadi dengar lagu dinyanyikan oleh Alyah dgn Dayang "Ku pendam sebuah duka", tiba-tiba je hati aku jadi sangat syahdu... terasa masa berputar ke saat aku masih kecil lagi...

dan lagu ini aku tujukan untuk dia, aku tahu walaupun sedih tapi... takpelah emosi tak stabil kot...

Bercinta sudah lama
Berkasih dan bermesra
Sedang enak membuai rasa
Perpisahan tercipta

Mengapa sementara

Cerahnya cinta kita
Mendung tiba tiada ku pinta
Gelapnya suasana

Walaupun hatiku

Amat berat melepasmu
Dan rintangan mendatang sayang
Terpaksa kuleraikan

Seandainya...

Kita harungi jua
Kelak punah semua sayang
Mimi yang kau harapkan

Ku pasti kau kembali

Menyatu dua hati
Lebih elok cari pengganti
Tiada kau menyendiri

Tak guna disesalkan

Hakikat percintaan
Mungkin terpendam kenikmatan
Sebalik perpisahan...
 
 

5 comments:

cEro said...

nice one dude...
biarlah yang indah tersemat dalam jiwa kita..
jauh di sudut hati, aku faham perasaan ko..
perasaan kasih sayang bukan boleh buang mcam tekan button delete je, kan??

we're in same boat, but different sea..
(idup laki bujang!!!)

Shukjessa said...

hehe andainya semudah itu pun, aku tak sanggup nak tekan... biarlah ada 1000 alasan utk tidak tekan butang itu...

yeah...

tapi andainya bujang itu bersemi, maybe aku yang paleng lewat kot dalam batch kite nanti hehehe =)

Anonymous said...

X slh nk sayang byk mane pun cume jgn memaksa org tu syg kt kite balik kalau die dah mmg x boleh.

N nasihat aku utk ko...jgn la menaruh harapan kalau mmg dah nampak xde harapan. Bg peluang kt org lain jugak... hidup mesti diteruskan dan jgn biarkan diri menderita melihat kebahagiaan org lain.

[Eh aku ke yg mebulis tu??]

Shukjessa said...

heheh N aku rase ko salah channel nih.

nasihat tu tak berapa kena dgn aku sebab hal nye lain, hehehe xpelah, at least korang sudi bagi komen...

thanx guys

p.s: nasihat tu sebenarnya kontra dgn aku =) (if u understand la)

Anonymous said...

manusia ni complicated sbb ade perasaan. ape yg penting kawan2 aku x hanyut dgn perasaan sampai memudaratkan diri la yek. t kalau pape jd kt ko sape nak komen kt blog aku? huhuu