Followers

Friday, April 23, 2010

Jiwa kacau

Aku nak marah tapi aku tak tahu nak marah pada sape?
Kalau aku marah orang tu pun, adakah ianya berbaloi-baloi? Mungkin aku akan puaskan nafsu amarah tapi kepuasan hanya seketika, tatkala aku keseorang aku akan down lagi.
Aku nak menangis, tapi aku tak tahu aku nak menangis sebab ape? Dan pada siape perlu aku pinta bahu untuk ditangisi?
Adakah tangisan aku kini memberi sebarang erti? Atau adakah air mata aku ini layak untuk dicurahkan kepada insan yang tidak aku miliki lagi?
Aku mengalami jiwa kacau, tapi bila ku pikir-pikir aku je agaknya yang terlebih-lebih, orang tu rilek je. Dan orang lain semakin gembira sambil mengucapkan 'tahniah' kepadanya, dan aku pun mengucapkan benda yang same, tahniah sebab hati ini kau pecahkan menjadi kepingan yang terakhir akan kau lihat ianya berfungsi lagi. So selamat jalan, dan aku tak harap hati ini akan sembuh kembali seperti dulu, dan aku tak harap akan jumpa insan seperti kau lagi.

Andai manusia boleh mengalir air mata kaca atau berlian, aku pilih berlian, biarlah ianya mahal dan susah nak keluar, malah kalau ianya keluar, ianya akan keluar bersama dengan darah yang mengalir pergi meninggalkan si empunya tubuh.

Terima kasih untuk segalanya, maaf ku pinta dari hujung rambut sampai ke hujung kaki. Maaf, pertalian ini tidak ada gunanya walau secebis pun kerna dunia kau dan aku amat jauh berbeda kini. Aku hanya ingin damai dan tenang bersama kepingan terakhir yang ku simpan untuk insan yang ku gelar 'sahabat/kawan/member/teman' tapi tidak untuk mu.

Salam terakhir...

No comments: