Followers

Tuesday, April 13, 2010

Wanita part dua

Salam,

Dulu aku dah cerita panjang lebar pasal makhluk yang dijadikan sebagai seorang wanita.

Well aku akui mereka ni ada something yang menjadikan dunia ini lebih bersinar dari biasa. Apart from being a lover yang which is aku tak nak mention (jelak dah aku), aku lebih nak mentionkan kecantikan wanita itu sendiri dari mata seorang lelaki.

Dari sudut fizikalnya part yang paling menarik perhatian pada aku adalah mata...

Kenapa mata dan bukan dada? bukan pinggul? bukan bibir? sebab dari mata turunnya ke hati. 

Soalan untuk lelaki: Pernah tak korang melihat seorang wanita hanya melalui matanya saja, membuatkan korang akan berpaling lama atau lebih dari sekali?

Aku pernah. Terjadi time aku buat umrah dulu, sebab di sana pelbagai bangsa, dan golongan wanita berpurdah yang hanya nampak matanya saja. Seriously duduk di sana tak terniat pun nak tengok wanita-wanita ni, tapi bila mata kita tepat ke mata wanita-wanita ini, membuatkan hati terpaut dan berkata "cantik sungguh mata tuan punya badan, mesti dia secantik matanya".

tu je la yg aku nak bebelkan... tah kenapa tapi aku nak tulis juga pasal benda ni... dalam hidup harian seorang lelaki pasti memerlukan seorang wanita tak kira siapa pun dia, sama hal juga dengan wanita, so periksa sekeliling anda, kalau ada ramai yang berlainan spesis dekati anda dalam sehari tu maknanya anda memang popular dan menarik di hati mereka. Tapi kalau takde yang dekat macam aku ni, tu tanda anda kena menjadi seorang yang menarik perhatian, so like me akan jadi gila sikit =) if u so called UNDERSTAND what im trying to say. So chiow hehe

2 comments:

cEro said...

aku pon sama...
aku menilai wanita dr mata...
dr mata, kita dpt tau dia ikhlas, bohong, atau takut..

tp malangnya,
aku baru je blajar ilmu baca dari mata ni selepas 'peristiwa itu'..
kalo aku blaja dr awal, musti aku dpat hindar sgalanya yg berlaku..
mgkin jugak aku tak perlu lalunya dr awal lagi..

apa nak buat,
masa takleh diputar kembali..

Shukjessa said...

hehe ape yg berlaku tetap berlaku dan berlalu...