Followers

Friday, April 16, 2010

Aishiteru sayang Sizuka

Salam,

Hahaha maybe ada yang dah tahu topik di atas adalah petikan dari lirik lagu Oh Sizuka yang dinyanyikan oleh Pop Shuvit. Well apa boleh buat, aku ni laggard sikit haha, dulu ada pernah dengar title ni tapi buat-buat tak tahu je.


Sebut tentang Pop Shuvit, aku mula dengar lagu band yang boleh dikategorikan sebagai rapcore/hiphop ni masa diorang dah popular dengan Skaters Anthem. Time tu pun aku baru je beli 1st MP3 aku, dan lagu pertama diorang yang aku masukkan adalah Old Skool Rocka. Lepas tu cari lagu Journey, diorang kolaborasi dengan Vandal.

Lepas tu dengar-dengar nama diorang dah top gila sampai jadi artis pertama yang meletup dekat luar Malaysia terutama Jepun.

Then dengar lagi lagu diorang naik, Marabahaya yang jadi OST untuk filem Impak Maksima. Time ni aku dah start cari lagu-lagu diorang pakai youtube, then jumpa lagu paling aku suka Freak Show, haha layan vids diorang memang tak pernah mengecewakan. Kali ni kolaborasi dgn Dandee.

Then senyap balik, aku pun takde la nak cari sangat lagu diorang sampai la beberapa hari yang lepas terfikir nak follow balik diorang on FB, haha jumpe dan tengok ramai orang komen Oh Sizuka best. Aku pun cari la youtube dan donwload vids diorang, memang kelakar, smart dan lagu pun best!

Oh ya, lagu Marabahaya dah diremix kan di bawah P.E.A.R (Project East Asian Revolution) di mana menggabungkan artis-artis seperti Slapshock (Philippines), Saint Loco (Indonesia), Ahli Fiqir (SIngapore), Thaitanium (Thailand), and Silksounds (Thailand).

Dan sekarang diorang ada lagu baru yang dinamakan Liar Lara (another BM songs, yeay!).
Well kenapa aku promot diorang? Sebab aku rasa ni antara band yang berpengaruh dan fofuler dan dalam masa yang sama mempunyai ahli yang satu malaysia di mana Moots (Indian), JD (Chineese) dan the rest Malay. Sangat muhibah dan mereka represent Malaysia, so Im proud to promote them to all you guys! (hehehe korang pun dah tau, saje je)

ni aku bagi link myspace untuk sesiapa yang nak dengar lagu Liar Lara

ni link youtube untuk vids Marabahaya remix

ni lak link youtube untuk vids Oh Sizuka

akhir kata aishiteruuu sayang sizukaaaa~!! (demm I love this song!)

No comments: