Followers

Friday, July 30, 2010

Jalan-jalan, Chow kit Road


Post kali ni, aku malas nak tulis cerita, korang tengok je la gambar yang aku tangkap ni. Nak lebih feel, boleh main lagu Chow Kit Road by Allahyarham Sudirman ni.

Masjid Jamek HDR version
Permulaaan ke dalam lorong Chow kit

Buah murah...


Di salah sebuah tempat di Chow kit


Awak kelihatan hijau laa...


Sayut...sayut...


Keris kecil


Sup chow kit, macam-macam ada


Tokei gerai, malu untuk diambil gambarnya


Sup dah habis...

Stesen monorail Titiwangsa

Hantu LRT Masjid Jamek

Kesimpulan yang dapat aku katakan, Chow kit masih lagi seperti dulu, cuma sudah banyak kehilangan orang kita di sana. Lebih ramai Indonesia dan juga Bangla. Tapi environment tetap sama, tetap begitu, heaven untuk membeli buah, hotel murah, makanan pelbagai jenis, sup pelbagai organ. Masjid Jamek Pakistan masih ada, tengah renovate, bangunan Keramat dah lama tutup. Sangat best sebenarnya untuk ambil gambar di sini jika korang bukan pemalu macam aku. Aku ambil gambar ni untuk trip yang ke 3 lalu lalang, agak pelik tapi itulah aku. Cuma hati-hati seperti dalam lagu tu, ramai orang nampak baik tapi hati-hati takut ditipu pencuri. Next time aku nak tinjau tempat lain lak untuk bergambar, chiow~!


4 comments:

Ch@ Ch@ said...

wowww...!!
kagum2...

Shukjessa said...

haha tak banyak sgt candid chow kit, masih lagi segan2 nak halakan lens ke muke orang haha

Mat Sentap said...

nnt amek gmbr gua boleh????
ehehhe...gua pantang kalau napak lens camera...!!

Shukjessa said...

hehe boleh je tp skill portraiture masih baru