Followers

Wednesday, July 7, 2010

FELDA dan LKW

Sebut pasal FELDA, aku teringat dulu pernah diberitahu anak-anak FELDA digalakkan masuk ke LKW Uni di Cyberjaya.

Aku terkejut dan berfikir...

Banyak-banyak universiti dalam Malaysia, kenapa lah FELDA nak suruh anak-anak mereka masuk ke LKW?

Adakah mereka sedar LKW tu apa?

Adakah mereka tahu environment LWK tu macam mana?

Dan apakah mereka tahu kos apa yang LKW tawarkan?

Sedikit cerita untuk pedoman,

Jiran aku di Bentong pernah dapat offer kerja di LKW, tetapi dia menolak setelah dia ke sana. Sebab?

Sebab katanya, tak sanggup, student 'ganas-ganas' dari segi dressing dengan mentaliti.

Yang tahu LKW macamna for sure akan geleng juga kalau anak-anak FELDA ke sana.

Kata aku, makin hancurlah anak-anak melayu di sana...

Sedikit nada kekesalan dari pelajar-pelajar mereka sendiri...

Persoalannya kenapa FELDA dan LKW?

2 comments:

Ch@ Ch@ said...

LKW...

dari segi product,yup..mereka memang among the best..

tapi kos sara diri kat sane..

ish..ish..ish...

Shukjessa said...

kos sara diri ok la utk yg mampu,

tp apa yg aku nak tekankan adalah sosial...

yah, mana2 uni pun lebih kurang sama, tp paling tidak utk IPTA ade guidance yang perlu dipatuhi. ada orang nak ambil kisah...

tp kalau dah tempatnya pun bebas, sahsiah pun bebas, agak2 la kan anak2 felda ke tempat sebegini, culture shock gila2!

well mungkin kebanyakan ipts dan college begitu, cuma yg dikesalkan adalah saranan pihak berwajib ke atas anak2 warisan mereka, huhuhu...