Followers

Wednesday, July 14, 2010

Floria 2010 bahagian 2

Sorilah aku lambat tulis pasal floria yang aku pergi semula pada keesokan harinya (Ahad 11hb). 

ERL transit di KLsentral

Kisahnya begini, on the way balik menaiki ERL transit yang telah mengopakkan aku RM20, aku mendapat satu SMS dari Cik N

"Syuk, esok boleh join, bro takde klas". Aku pun la ye ke? Aku baru je balik ni. Tapi sebab teringat balik yang ada lagi 2-3 orang member yang nak join, aku nekadkan hati, takpelah pergi je la esok. 

Sampai di rumah, aku buka FB dapat mesej dari Mr. Cero kata pergi esok. So dah tiga orang. Selang beberapa jam lepas tu dapat satu call dari member aku gak, kata nak join pergi esoknya. So dah lima orang. Malam tu ada sorang lagi member chat, kata nak turun gak dengan member ofis, so dah ada 7 orang so far. Ok la tu.

AHAD, 11hb Julai 2010.

Pagi-pagi bangun, mandi siap semua, sementara nak tunggu diorang hantar SMS, aku pun makan cekodok kejap. Dapat mesej dari Cik N, diorang dah gerak. Aku pun naik motor dan terus gerak lepas habis makan.

Sampai Putrajaya Sentral lebih kurang 40 minit la dari Shah Alam, speed steady je 120km/j. Tu pun goyang-goyang. Aku cari parking nak letak motor dan blah naik bas Nadi.


Bas ni gerak laju sikit dari yang semalam, tapi aku silap berhenti dan hasilnya aku terpaksa la mengikut bas tu merayau satu Putrajaya tu sebelum dia pusing balik ke Presint 2. Ada la dekat 40 minit atas bas aje, macam bangang.

Turun dari bas, aku tengok kereta berduyun-duyun, wauuu gila ramai siot. Dan bila aku ke kawasan yang orang dok cari-cari iaitu Pavillion, punya la ramai manusia sampai nak masuk ke dalam rumah air cond tu berhimpit-himpit. Aku paling kesian tengok budak-budak kecik yang mak bapaknya seret je la tengah-tengah matahari atas kepala tu. Dah la tak bawak payung, satu benda protection pun tak letak. GILA APA? Dah tu sanggup nak berhimpit-himpit lagi.

Aku mesej Cik N, aku tak boleh masuk, ramai sangat orang dan aku stay dekat bawah rumah teduhan bunga. Ok la, takde la panas sangat. Tapi still crowded nak mampus. Last-last Cik N mesej kata diorang dah keluar, so aku pun follow diorang.

Kitorang blah dari tempat crowded dan pergi ke gerai menjual smoothies. Panas punya pasal, semua gerai yang menjual makanan, apatah lagi air seperti ice blended memang laris. Tengah tunggu smoothies siap, 2 orang member pun join sekali. Aku still menunggu Mr. Cero dan sorang lagi member ni. Takut je la kang kitorang gerak tah mana-mana diorang lak kena tinggal.






Tak banyak sangat gambar yang aku boleh ambil sebab diorang ni banyak berjalan. Nak ambil gambar bunga, dah ambil semalamnya. Last-last, lepak je la dekat satu tower roket rukun negara tu. Ambil la gambar di situ.

Since hari dah tengahari dan perut masing-masing lapar, diorang decide untuk pergi makan di Alamanda. Aku mulanya berat hati nak pergi sebab risau kalau Mr. Cero dan sorang lagi member ni datang kang, aku lak takde. Tapi dah takde sebarang SMS atau call, aku pun ikut je la diorang.

Aku pergi Alamanda naik motor lepas Bro hantar aku dekat Putrajaya Sentral. Meraban juga mencari Alamanda, tapi since aku ingat lokasi dekat-dekat Presint 16, so aku ikut je la signboard. Lepas tu meraban lak cari parking motor. Dalam meraban tu, aku la yang pertama sampai hahaha.









Dan tengahari tu kami makan pizza hut je. Diorang order set meal, aku tambah cheesy meatball. Tapi tu lah, bila dah makin lama, meatball makin kecik. Dalam pada tu sempat la borak-borak kosong, sebab lama tak jumpa masing-masing. Aku je la yang makin bulat haha. 


Dalam pada tu, sempat la juga diskas pasal next event iaitu Go Genting. Diorang minta aku tukarkan tarikh, aku on je la. Dan tarikhnya jatuh pada 8hb Ogos 2010 iaitu pada hari Ahad. Harap-harap jadilah.

Lepas makan, jalan-jalan kejap sebelum masing-masing membawa haluan masing-masing. Aku lepak kedai video Ezy, saja je nak mencari dvd la kononnya. Last-last aku lepak situ tengok movie apa tah, ala-ala scary movie yang jenis spoof ni. Lawak gak sebab ada spoof dari filem Step Up 2, Got Serve, Twilight, Semi-Pro dan macam-macam la. 

Balik tu, baru la aku tahu Mr. Cero ada problem dengan motor, sorang lagi member pun ada hal yang tidak dinyatakan. Well aku harap next event or perjumpaan akan lebih melibatkan member-member yang aku kenal. Serius aku nakkan gambar terbaru korang sebelum lepas ni dah makin susah gila nak jumpa.


Monster kenit nak rampas strap kamera aku =|

No comments: