Followers

Monday, December 20, 2010

Guitar Guru

Salam Isnin,


Buat yang nak belajar gitar tapi korang rasa takde sapa nak ajar? Meh aku introduce guru internet aku. So far banyak lagu dah dia ajar secara non direct way, tapi senang faham dan kalau nak praktis, korang download je dari youtube downloader.


Okeh la, nama guru ni Marty Schwartz, korang boleh taip dekat youtube dan nanti akan keluar banyak video pasal lesson lagu dari mamat ni. Orangnya pada aku sempoi, berbakat, sangat best mengajar, siap ada ulangan, slow mo untuk yang baru belajar dan paling best chords yang dia ajar adalah chord basic tapi sound dan bunyinya memang 99% sama walaupun chordnya agak berbeza.

Cuma yang dia ajar ni adalah untuk gitar rhythm, so mostly lagu yang di upload dekat youtube adalah menggunakan strumming. Ada jugak yang guna finger picking dan yang lebih advance ni biasanya korang kena beli DVD dialah. Tapi serius senang belajar dengan mamat ni, antara nak or tak nak je la kan. So far lagu paling baru yang aku belajar main adalah The Only Exception by Paramore. Best gila~!


Ayuh angkat gitar dan start belajar, seronok wooo belajar main gitar nih =) 

5 comments:

hans said...

dalam rumah sewa aku
aku sorang jer tak reti main
hahahahaha

P/S : Hikayat Merong Mahawangsa Nih Main - Main Lah Dengan Aku! Kenapa Aku Tak Jemu Menonton Filem P.Ramlee?

cEro said...

Gitar kat umah aku dah berabuk, ni semua sbb aku kecewa main gitar tak pandai2..hehehe

hentakbelipat said...

lepas tu seronok tang mana pulak dgn pic yang menarik2 tuh..kau main gitar dalam bilik ke dalam bilik air..hehehehe joking weh

Shukjessa said...

cero: prektis selalu, insyaAllah bolehnye.

HB: hahah tu pick slash edition, takde maknenye nak bawok pi masuk tandas, kecik sgt, bawok psp lagi heaven hahaha

syafiqstatichot said...

hahha..nih skang jugak aku ushar.. good sungguh info!!!!