Followers

Monday, December 6, 2010

Event; KLIMS 2010 the review

Semalam PWTC dibanjiri manusia.

budak ni takde kaitan dengan group kitorang haha

Bilangannya? Tak terkira ramai, dari yang sekecil-kecilnya sampailah yang tua pun ada. Semua nak tengok event ni. Ada yang tak sabar nak tengok Bumblebee, ada yang tak sabar nak tengok model-model kereta dan ada juga yang tak sabar-sabar dengan model seksinya termasuklah aku.


Harga tiket RM20 untuk dewasa pada hari minggu tidak melemahkan semangat orang ramai. Malah time kitorang blah pukul 2 lebih, keadaan makin hingar bingar, makin padat makin ooooh, mujurlah ada air cond. Tambah lak dengan lucky draw dengan hadiah pertama Toyota Prius, membuatkan orang ramai bagai nak gila.


Secara keseluruhan event ni menarik untuk kaki-kaki kereta dan motor (even motor sikit je). Juga heaven untuk kaki menembak (photgrapher) sebab kalau kereta tu ada model cun dan seksi, kompem penuh booth tu dengan lensa pelbagai jenis kamera dan segala macam flash.



Proton Emas
Perodua punya incoming car

Dalam banyak-banyak model kereta, aku agak tertarik dengan Proton yang memperkenalkan konsep kereta lagenda 5 hulubalang bersaudara iaitu Tuah, Jebat, Lekir, Lekiu dan Kasturi. Setiap nama mempunyai designnya tersendiri dan seperti namanya, Tuah jauh mendahului design yang lebih cantik dan elegan. Cuma yang menjadi sedikit kehampaan adalah sport rim keluaran Proton pada aku agak kureengg~!! Designnya agak pelik dan nampak janggal dengan imej kereta yang elegan. Seperti plastik pun ada.



Perodua juga menujukkan hasil rekaan barunya, tapi hanya sebuah. Yang agak mencuri tumpuan adalah Lotus apabila rekaan barunya seakan-akan Ferrari + Lamborghini dan hilang imej Lotusnya. Aku agak terpaku pada sport rimnya yang cukup menyerlah.


Yang lain-lain hanyalah model kereta biasa dengan aksi manja dan seksi si gadis-gadis model ni. Buat yang ada cik abang, jangan jeles lak kalau cik abang nak ambil gambar dengan model seksi tu, sekadar ambil gambar je, bukannya nak buat apa pun.



Yang menariknya, Bumblebee yang pada aku mengikut skala sebenar berjaya menarik crowd. Sayang sekali sebab ada lak kawasan untuk ambil gambar berbayar. So yang aku ambil ni just curi-curi dari sudut yang tak berapa best sangat la. Dan di tempat lain, juga menarik crowd adalah model kereta Chevrolet Camaro Bumblebee punya. Serius lawa, siap ada logo autobots di tepi dan dekat tengah-tengah rim. Smart habis!



Kalau itu masih tak cukup menarik, korang boleh ke Hall 3, dekat sini yang menariknya ada show model motosikal kuasa tinggi macam Ducati, Harley, Blade, Aprillia dan juga Vespa. Tertarik dengan jaket Ducati, tetapi bila tengok harganya RM2.5K, tak jadi terus. Di sudut Harley Davidson, ada dipaparkan model terbaru Harley yang jenis easy rider tetapi sporty sikit, serius lawa. Cuma harga memang tak hengat la. Yang lain-lain best dekat Hall 3 ni adalah Ferrari, Maserati dan Rolls Royce.


Hall 4 lebih kepada kenderaan futuristik sikit. So banyak design yang agak pelik. Sedikit menghampakan apabila Batmobile yang aku sangkakan betul-betul punya hanyalah rekaan saja. So yang bab ni aku boleh katakan diorang (penganjur) ni menipu la. Kot ye pun nak buat replika ke, buatlah yang betul-betul. Ni tengok dari jauh tayar pun dah tau bukan ori punya. Buruk gila!!!! 


So far pergi sini memang best. Best tengok model kereta yang hebat-hebat dalam dan luar negara. Ada gak yang jual peralatan kereta seperti alarm, lampu, jual aksesori kereta, sport rim, tinted dan lain-lain. Tak rugi la pun kalau bayar RM20 seorang nak pergi tengok dan bergambar. Cuma untuk yang berkeluarga dan beranak kecil aku tak syorkan sangat. Sebab tempat ni sgt crowded dengan orang yang jenis agak selfish bila berjalan.

Buat yang tak pergi lagi, still boleh pergi sebab benda ni sampai hujung minggu ni. Hari biasa pukul 11 pagi, RM15 dan kalau hujung minggu RM20 buka pukul 10 pagi. Tak rugi pun pergi sini kalau nak compare dengan RM20 tu dengan apa yang korang bakal dapat, pada aku ia lebih bermakna. 

1 comment:

hans said...

aku tak minat kereta
tapi kalau orang ajak memang aku pergi
hohhohoho

P/S : Review Filem : Aku Tak Bodoh Memang Tak Bodoh! Love F.A.M.I.L.Y!

P/S : Cek Nuffnang Dah Sampai..Yehaa!