Followers

Wednesday, December 22, 2010

Realiti legging VS pantyhose (18+ SC)

Apa beza legging dengan pantyhose?



Kalau ikut sifat ianya adalah dari benda alah yang sama. Tujuannya pun agak sama, cuma yang berbeza mungkin dari segi material tekstilnya, ketebalan dan designnya.

Tujuannya untuk apa? Untuk membolehkan mata sang lelaki yang tengah berjalan kaki terlanggar tiang lampu. Membolehkan tok aji yang tengah tunggu bas terpaksa beristighfar sambil memejam mata. Membolehkan si lelaki tua berambut 2 urat di tengah-tengah mengurut-ngurut kumis mereka yang semakin putih dimakan waktu. Dan juga membolehkan sang perogol meneguk air liur sambil membayangkan apa akan terjadi kalau mereka dapat.

Tak betol? 

Tapi pada aku, kalau ikut etika pakai pantyhose lagi berhemat, sebab selalu orang pakai pantyhose ni nak tutup sesuatu parut di kaki, mungkin ada yang ingin menggoda dengan mengatakan "tengoklah kaki ku yang runcing licin ni, sexy kann kann~", dan di Malaysia ni jaranglah tengok orang pakai pantyhose semata-mata nak berjalan-jalan kecuali kupu-kupu malam mungkin (tu pun mereka still pakai skirt).

Kisah ni lain sikit kalau si perempuan ni pakai legging semata-mata. Dapat lak yang jenis tak reti nak paham bahasa tubuh. Bukan dari segi pergerakan saja tapi dari segi figure, keanjalan, kemontokan dan lain-lain. Then ada lak jenis yang pakai legging dan di dalamnya hilang, so berlakulah gempa bumi di 2 buah kawasan yang mendapat liputan meluas. Ada yang jadi geram pon ada.


Tambah lak legging dengan kasut tumit tinggi. Ohh tidak~~! Tahukah engkorang wahai si lelaki, apakah tujuan sebenarnya perempuan pakai high heels ni? Satu mungkin lah nak nampak tinggi. Dua mungkin untuk tampil bergaya menawan. Ketiga dengan high heels ni, lelaki selalu memuji perempuan nampak sexy, dapat lak perempuan jenis kaki lawa, mana-mana mamat foot fetish memang cair la, AWAS!. Tujuan yang lain antaranya adalah untuk membentuk pinggul yang menawan, ini menurut satu sumber dulu la yang diceritakan pada aku. Mungkin juga, sebab jalan ketat terjengket-jengket banyak guna otot-otot sekitar betis, peha dan pinggul, so kalau amalkan mungkin la dapat bentuk yang agak menarik.

So bila digabungkan dua ni heels dengan legging, apa akan terjadi? Satu letusan gempa bumi yang membuak-buakkan dada si lelaki sampai satu tahap "masuk air" kalau terlampau lama menahan geram.

Kadang-kadang benda cenggini bagi lelaki seronok untuk dilihat. Cuma bila dah terlampau kerap dan banyak, ianya merupakan satu gangguan seksual di mana kalau orang senang-senang kata "alah pandang lah tempat lain" or "janganlah tengok", easier said than done. Cakap kencang la kan, sebab dunia korang takde kena ganggu sangat dek fesyen-fesyen melampau lelaki yang merengsakan mata. Cuba kalau diterbalikkan, apakah korang (perempuan) akan buat benda yang sama? Atau just join the fun cuci mata je la kan. Ada bran???

Beeeppp!! Beeeppp!! Fakta dunia, perempuan lebih ramai dari lelaki. Dalam satu kawasan lalu lalang, kalau 7 perempuan seksi lalu setiap minit depan mata lelaki, agak-agak lelaki tu nak tengok celah mana? Senang cakapkan =)

Jangan hanya tau menyalahkan lelaki andai ada benda yang buruk terjadi. Bukanlah aku kata lelaki tak bersalah, mereka tetap bersalah, tetapi kalau selidik punca pon, korang (perempuan) pun turut menyumbang benda yang sama. Tak nak kena ganggu kenapa nak pakai begitu? Pokok takkan bergoyang kalau tiada angin, tepuk sebelah tangan takkan berbunyi, ye dok?

p.s: say no to legging if u r a muslimah, wear proper clothes (bukan aku kata, benda ni dah tertulis dalam Al-Quran)

3 comments:

NA. said...

:) eye-opening post.

hans said...

:)
betul juga tu

P/S : Saya Nak Minta Tolong! Anak Saya Ada Penyakit Jantung Berlubang!

syafiqstatichot said...

sangat betol..aku siap bace entri nih dua kali shukjesse..

bagus akhirnya ko tulis gak entri pasal nih..sokong2!!!