Followers

Monday, December 13, 2010

Ku pendam sebuah duka


Bulan Disember nak berganti Januari, 2010 bakal melabuhkan tirainya. 2011 bakal merubah segala-galanya.

Dah setahun pun aku break, still hati ni masih keras hendak berpengganti. Walaupun naluri selalu mendesak supaya mencari awek a.k.a kekasih tapi hati tak mahu. Tak sanggup lagi disakiti dan dikecewakan. Biarlah dulu, masa akan merubah segalanya.

Tapi masih... walau setahun pun berlalu sayang aku pada si dia tetap begitu, tak pernah berubah. Cuma keadaan tidak mengizinkan, aku sendiri tidak mengizinkannya. Cinta tak semestinya bersatu kan? Kalau ini yang dinamakan pengorbanan, aku rela berkorban.

Aku cuma berharap ianya dapat diakhiri dengan cepat secara aman, dan aku doakan dia akan lebih cepat naik pelamin dari aku, so itu maknanya dia akan kawen dulu lah. Bila segalanya dah sah, barulah aku akan lepaskan segala-galanya dari hati ini. Tapi tidak bermakna yang selama hari ni aku tak moved on, aku dah move on cuma ada benda yang masih menjadi kenangan yang susah nak padam.

Isnin, 13 Disember 2010, setahun berlalu, aku masih sendiri, bertemankan gitar, kamera, anak buah, family, dan rakan-rakan yang aku harapkan sedikit sebanyak dapat menceriakan hidup aku pada 2011. Lagu Ignorance dari Paramore tetap main theme aku, sebab ia sedikit sebanyak menguatkan aku untuk terus maju ke hadapan tanpa perlu bergantung kepada seseorang lebih-lebih perihal hati dan perasaan.




If i'm a bad person, you don't like me
I guess i'll make my own way
It's a circle
A mean cycle
I can't excite you anymore
Where's your gavel? your jury?
What's my offense this time?
You're not a judge but if you're gonna judge me
Well sentence me to another life.

Don't wanna hear your sad songs
I don't wanna feel your pain
When you swear it's all my fault
Cause you know we're not the same
Oh we're not the same
The friends who stuck together
We wrote our names in blood
But I guess you can't accept that the change is good
It's good
It's good

You treat me just like another stranger
Well it's nice to meet you sir
I guess i'll go
I best be on my way out

Ignorance is your new best friend
Ignorance is your new best friend

This is the best thing that could've happened
Any longer and I wouldn't have made it
It's not a war no, it's not a rapture
I'm just a person but you can't take it
The same tricks that once fooled me
They won't get you anywhere
I'm not the same kid from your memory
Now I can fend for myself

p.s: lagu Katty Ibrahim, ku pendam sebuah duka sangat menyayat hati, jangan nyanyi kalau hati tak kuat, sure meleleh air mata punya~!


3 comments:

hans said...

insyaallah
jumpalah nanti tu yg berkenan di hati

P/S : Kenapa Perlu Diadakan Benda Yang Tak Pernah Wujud?

syafiqstatichot said...

sabar bro.. jodoh tuh sume ketentuan tuhan. semuanya telah ditetapkan. berdoalah padanya. moga2 ditemukan jodoh dengan cepat..

p/s : aku penah putus cinta...waaaaa

Shukjessa said...

hehe, sedih sat sebab bulan ni la perpisahan terjadi =)