Followers

Sunday, January 24, 2010

Re union

Salam,


Nampak gaya aku kena kensel kan dulu post pasal kiraan bajet memandangkan cerita ni yang paling fresh dan sempena aku masih nak ingat. Haha, hepi aku memang hepi ini malam/pagi. Hepi sebab aku dapat jumpa member sekolah dan macam biasa mengimbau kembali kenangan lampau.


Dan ayat wajib, "Eh, si polan si polan buat ape aa? dah kahwin?". Disusuli pula dengan ayat "Eh cikgu si polan si polan ada  lagi?". Dan setiap bait ayat-ayat tersebut diakhiri dengan hilai tawa yang memecahkan suasana di TMK, the only mamak restaurant yang bukak sampai lewat pagi.




Aku suka mengimbau-imbau ni, bukan apa jumpanya jarang-jarang. Rata-rata semuanya dah kerja, melainkan aku haha. Dan yang paling best, masing-masing dah nak sampai seru. Bukan seru pergi haji tapi seru kahwin. Macam-macam cerita dan aku hanya mendengar penuh ralit je la, seronok bila kawan-kawan nak kahwin. Terasa di dimensi yang berbeza. Dulu kenal time masih hingusan, sekarang bercerita bak orang tua yang selalu lepak main dam haji di kedai-kedai kopi.


Dan seronok sebab walaupun masing-masing dok cerita pasal nak kahwin, awek la, apa la, aku dapat lupa status aku yang juga menduda buat seketika. Perit bila status duda/janda tu Tuhan je la tau. Orang mungkin nampak hanya luaran, di dalam siapa yang tahu? Tapi abaikanlah, sebab aku dah biasa pun. Paling tidak aku akan kahwin juga suatu hari nanti cuma mungkin bukan seawal usia ini.


Tujuan kami lepak-lepak pun sebenarnya saja nak berjumpa since sorang member kami yang belajar di Australia tengah cuti. So time camni la yang kitorang dapat lepak-lepak pun. Dan sedar tak sedar last time aku jumpa dia time ambil result SPM which is dekat 6 tahun. Cepat masa berlalu, macam-macam boleh jadi.



Thanx to Din on which u r not forgotten your friends. And thanx for the gift from there, walaupun pada hemat ko tak seberapa tapi pada kami sudah memadai ada juga kawan yang ingat lagi dekat aku. Lepas ni lagi setahun la nak jumpa ko, aduhai. Cepat-cepat la habis sambung PhD. ko dekat sana, and rajin-rajin la balik bentong. Haha, aku masih mengharapkan gathering julung-julung kali beramai-ramai ex 5RKS dan 5SK. Tapi aku tau korang kerja semua jauh-jauh so time ada kelapangan ni je la yang boleh berjumpa pun.




And to Kirien, kahwin jangan lupa jemput haha. To Hadi, Erwan, Pijul, Din jangan lewat sangat kahwin. Aku takpe la hehe, korang kahwin dulu la biar aku jadi penutup kahwin. Time tu boleh korang bawak anak-anak dah. Hehe, kelakar memang kelakar. Baru 4-5 orang je berkumpul. Macam mane la kalau 2 kelas berkumpul semula. Aku rasa mau pecah bentong dengar kita gelak je.



Sebut pasal re union, alumni Bios ade wat society baru dekat Facebook, hoho tu pun dah macam-macam rancang. Harap-harap jadilah, paling tidak pun buat la baju society. Yang lain-lain kalau susah sangat buat makan-makan je la nanti. Harap keep in touch dengan korang semua.



p.s: Aku tak sedar rupanya nama beliau aku tak tukar lagi dari hp aku...perlu ke tukar?

No comments: