Followers

Wednesday, February 3, 2010

Sori wrong number


hpku berbunyi mendendangkan lagu Misery Business oleh Paramore,

aku yang terlena seketika pagi tu, bingkas bangun dan melihat pada skrin hpku. 0193******. Eh? Nombor siapa lak ni? Dengan agak curiga aku angkat panggilan dan jawap perlahan-lahan.

"Helo...?"

"Helo? Cikgu ******* ada?"

"Eh, saya rasa puan salah nombor ni. Nombor telefon dia ialah 0133******"

"Oh, awak ni siapa? Husband dia ke?"


Hampir nak tergelak, "Bukan, saya kawan dia". Nombor yang puan dail ni nombor telefon saya.

"Oh, nombor telefon awak 0133****61?"

"Bukan, nombor saya dekat belakang tu 91, nombor dia **"

"Oh, tapi dia bagi dekat saya nombor ni, ish budak ni"

"Dia terlupa kot puan"

"Em takpelah terima kasih la ye"

"Sama-sama". Satu perbualan yang cukup pendek namun ade humor di situ. Em mujurlah satu je salah nombor. Dan kenangan pun mengimbau kembali...

No comments: