Followers

Friday, February 5, 2010

Diari seorang lelaki II (18SG)

5hb Februari 2010,

Aku terpaksa menulis juga untuk post entry kali ini walaupun aku meluat tengok sikap sesetengah manusia yang berlagak tak sudah-sudah. Maaf, kali ni kalau ada insan yang terasa, pedulikkan, jangan kau ingat kau hebat sangatlah.

Aku malas nak ambil tahu dan sebar apa-apa tapi lebih kepada meluahkan rasa tak puas hati aku.

Adalah seorang insan ni yang entahla aku pun tak tahu nak labelkan dia ni hape. Maybe tak pernah serik? Maybe? Atau insan yang tak pernah belajar dari kesilapan yang lepas-lepas.

Pelik memang pelik, untuk apa entah dia buat macam tu? comparing? hello manusia bukan barang untuk dicompare? yang dah jadi history, tak usahlah nak dibangga-bangga atau dikutuk-kutuk. Aku pun pernah ada history dengan orang, tapi tak perlulah nak hebah-hebah satu dunia. Daaaa! orang BODOH je buat macam tu, berbangga aku dan dia ada history dan hebahkan satu dunia biar tahu. So kembang kempis la hidung aku sombong aku ni hebat.

Tapi maaf cakapla, hebat macam mana pun kalau jadi batu api untuk orang lain tu namanya HANJING! Maaf cakapla kalau kau dah ada someone special, kenapa sibuk nak buat orang lain hamba kau? Hanjing betul! kenapa kau tak suro je manusia BANGANG tu jadi hamba kau? Dan lepas tu mulut cibai kau tu tak pernah reti nak senyap. Semua benda kau nak beritahu orang dan akibatnya bukan kau yang kena, balik-balik aku juga! Hanjenggg!

Dan di saat kau ditipu, semorang ingat kau akan berubah, tapi tu lah manusia ni pelik, nak kata bodoh sangat kau dah masuk universiti, masih nak perasan kau hebat, pirahhh mabuk! 

Aku rasa orang buta pun nampak la benda yang hidden, tapi kau yang mata elok sah-sah buta mata dan buta hati dari nak tengok benda-benda realiti ni. Come on la beb, pernah dengar pepatah bagai pinang dibelah dua? kalau kau rasa kau pinang, agak-agak kalau belah, berapa kerat yang dapat? Bodoh hanjing!

Akhir kata, orang lain pun ada someone special tapi takdela nak over macam kau. Menyalak kuat macam hanjing, last-last bila kau jatuh, macam muka kena sembam dalam lubang najis, SENYAP!

Andai kau baca, dan kau terasa, sila marah dan sila jerit Hanjing! Memang padan dengan kau! Belajar-belajar la dari history beb, supaya banana dont fruit two time derr!! Jangan belajar tinggi-tinggi tapi bebal nak hidup, grow up! 

Yang bengang,

No comments: