Followers

Monday, February 8, 2010

Diari seorang lelaki III

8hb Februari 2010,


Hari ni demam aku sudah betul-betul kebah, tapi batuk masih ada. Lelangit pecah dek kepat vitamin C kerajaan, lidah aku tah tergigit camna tah. So sedikit sebanyak mengganggu proses permakanan aku yang sebelum ni agak lancar. Sekarang ni nak habiskan sepinggan nasi pun susah, rasa macam nak keluar balik.

Beberapa hari yang sudah, aku kena demam kuat, naik turun naik turun suhu badan. Dekat 3 hari aku dok telan paracetamol. Ingatkan ok, rupanya demam tu boleh sembunyi-sembunyi lak. Last-last mak ajak gi farmasi beli antibiotik, vitamin C 1000mg, dan ubat batuk. So aku telan suma sekali, akhirnya jadilah orang yang pening kepala macam mat pet tarik dadah.

Hasrat nak buat lemon honey ais tak kesampaian, nak bakar ayam satay pun tak kesampaian. Tengoklah kalau aku daya esok, aku akan ikhtiarkan.

Hari ni just masak sambal sotong sama ikan tenggiri goreng. Oh, aku baru teringat aku tak masak sayur. Ala best gak apa?

Tengah hari tadi tengok history channel, diorang selongkar rahsia submarine jepun time WWII. Aku pun layan habis tengok benda-benda alah macam ni. Malam ni lak pukul 10 kalau tak silap ada cerita pasal AK-47, senjata terhebat yang tiada tolok banding.

Argghh pen habis dakwat (kes menipu), sambung nanti.......

Yang baru elok demam,

No comments: