Followers

Wednesday, September 22, 2010

Pelan jangka panjang




Dalam banyak-banyak bidang fotografi, yang paling aku minat mungkin ada beberapa, salah satunya food fotografi, landscape, dan still life. Sebab bidang ni kadang kala tak perlu nak keluar rumah pun boleh ambil gambar, cuma perlukan kreativiti.




Tapi aku masih fail dalam candid, portraiture (ikut model dan background), group photo dan juga wild life. Yang ni perlukan setting dan perancangan yang teliti untuk  mendapatkan gambar yang terbaik tanpa perlu diedit secara berlebihan.

InsyaAllah buat waktu terdekat dan tahun depan, aku ada perancangan untuk meluaskan lagi ilmu fotografi dengan travel satu Malaysia. Nak join? Sila la, aku bukan pakar pun, just jalan-jalan makan angin sambil bergambar.

2 comments:

cEro said...

shuk, kita mulakan dgn ipoh..
sbb ipoh dah boleh capai dgn komuter...
electric train..
mantap oo...

Shukjessa said...

hehe perancangan aku mcm tu la. travel naek tren round mane2 yg tercapai dulu. then yg tak tercapai tu baru gi naik kerete or bas or mane2 la.

tapi tu taun depan la, taun ni ongkos pun takde sgt dan nak masuk musim tengkujuh, hujan je.

dah abeh malaysia baru bley gi singapore or thailand mane2 yg dekat dulu la. aktiviti hujung minggu =)