Followers

Wednesday, September 1, 2010

Review: Grown Ups

Muahahaha...sat..bagi aku gelak dulu...

muahahahaha...

Ni la akibatnya kalau dok tengok cerita yang diarahkan oleh Adam Sandler. Cerita apa? Cerita Grown Ups la apa lagi.



Aku malas nak perkenalkan pelakonnya sebab aku rasa korang dah tahu. Semuanya antara otai-otai filem komedi. Mula-mula aku tengok, permulaan cerita agak slow dan sedikit biasa seperti filem-filem lain. Tapi apabila mereka dah berkumpul bersama, segala-galanya berubah menjadi gila dan unpredictable.

Aku ingatkan filem ni filem keluarga yelah sebab cerita pun pasal keluarga, ada isteri, ada anak-anak, ragam keluarga bla bla bla. Tapi bila di twistkan jadi ghope gila, maka hancurlah segala-galanya. Yang kedengaran adalah gelak penonton yang terbahak-bahak walaupun berapa kerat je (sebab aku tengok awal, orang tak ramai, best).

Gelak dalam filem ni macam klimaks, mula-mula korg ketawa 'haha', then 'hahaaha', then 'hahahahahaha' and then 'muahahaahahahaha' and then then LOLROTF (paham ke? haha). Seriusly aku tak tahu berapa banyak aku gelak tak hengat sampai nak nanges. Bagu la cerita ni, ada pengajaran untuk family, ada lawak orang dewasa, semangat setiakawan dan lain-lain. Tak rugi la aku bayor RM6 hahaha (terlupa sebentar pasal skrin 3D yang HD tu). Best! Aku syorkan untuk orang yang stress dengan masalah cinta, belajar ke, family ke, kerja apa-apa je la. 4 bintang dari 5, terbaekkkk wokk!!

Tadi ada trailer filem The other guys. Cerita pasal polis, 2 yang teragung dan 2 the loser. Macam menarik sebab pelakonnya Dwayne The Rock, Samuel L. Jackson, Will Ferrell dan Mark Wahlberg (serius shit mamat ni belakon komedi aksi?). Nak tengok trailernya? Sila tengok di bawah.



9 comments:

cEro said...

waaa!!!!
dah lama aku tak tgk wayang...
apakah....

Shukjessa said...

hehe cite ni bagus utk tenangkan fikiran =)

Anonymous said...

Tengok la Lili cite ni mmg best! Aku smpi dh xde energy nak gelak..hahaa

Shukjessa said...

hehe aku ingt nak tgk vampires suck, tp tygn lambat so tgk je la yg ni

senandung semalam said...

kne dapatkan segera ni..
ehhehhee

Shukjessa said...

dapek apo? pirated cd ka? hahaha

hans said...

dah lama dah keluar
leh download
hohoho

P/S : Review Film : Step Up 3D Memang Gempak! Kalau Boleh Nak Tengok Lagi 4 Kali!

hentakbelipat said...

aku dah tgk..sumpah klakar nk mati sikit lagi pecah perut

Shukjessa said...

haha, sesapo dah tengok vampires suck? sile buat review ye, trailer mcm sgt menyeronokkan mengutuk twilight haha