Followers

Thursday, June 17, 2010

Review: Toy Story 3

Urghh, hari ni merupakan hari paling sibuk di TGV Sunway Pyramid. Mana taknya, 10.45 aku sampai dekat sana, orang dah beratur panjang. Aku tengok punya la ramai, sampai putus harapan nak tengok Toy Story 3. Tapi alhamdulillah la tayangan pukul 11.15 tu ada 2 hall. Dan ada yang 3D punya pukul 11.45. Tapi disebabkan yang pukul 11.15 tu dah sampai seat C, aku pikir better tengok pukul 12.25, dapat seat atas dari duduk bawah, sakit leher.


So aku ada sejam masa nak dibuang. Pergi kedai game arked penuh lak. Aku blah terus pergi cari tempat orang main ais skating. Ada la dalam 20 minit aku lepak situ tengok orang terjengket-jengket, yang jatuh, yang laju, yang sexy pun ada (main ais skating). Habis tengok, aku jaan-jalan masuk Jusco nak cari seluar. Tak jumpa, blah jalan lagi dan masuk kedai Popular. Lepak situ sambil baca magz camera sampai la dekat waktu tayangan. Time aku nak masuk tu, aku tengok barisan lagi panjang, dah 2-3 layer dari lane asal.

Tayangan agak lewat sebenarnya. Tak tahu la apa masalahnya. 12.30 baru nak mainkan iklan. Iklan itu iklan ini, dekat-dekat 12.50 baru la Toy Story 3 start.

Cerita kali ni mengisarkan Andy yang dah nak masuk kolej. So si maknya suruh la mamat ni kemas biliknya. Yang nak bawak, nak simpan di loteng dan yang nak buang. Dalam semua mainan tu, Woody je yang Andy nak bawa pergi kolej, dan yang lain disimpan di atas loteng. Tapi ada problem bila mak andy ingat, plastik hitam tu Andy nak buang.

Kisah diteruskan apabila group permainan ni fikir lebih baik pergi ke pusat asuhan dari dibuang (mereka fikir Andy nak buang mereka). Sangkaan mereka meleset dengan menyangkakan pusat asuhan itu ok. Namun segala-galanya sudah terlambat.

Ceritanya seronok sama seperti Toy Story yang dahulunya. Cuma untuk kali ini yang mungkin yang penghabisan, story more sedih. Ceritanya still bagus untuk family. 

Dari segi graphic aku rasa, still the same. Maybe nampak lebih stunning dengan 3D. Yang lain-lain tetap best, animasi 3D macam ni kita takkan expect seperti Final Fantasy kan? Tapi serius kelakar, sesuai untuk korang yang hendak release tensen. Aku bagi 4 bintang dari 5, pergi lah tengok, kasi pecah panggung dengan gelak korang =)


p.s: Aku still geram tengok trailer Step Up 3D. Damn they good. Menarik gila dan stylo habis cara diorang menari. Baru aku teringat trailer yang aku lupa hari tu adalah Chloe. Trailer dan filem ni aku tak rasa remaja bawah 18 tahun boleh tengok since trailernya saja 22SX. Kalau korang pernah tengok cerita Havoc, perempuan yang satu lagi tu la yang jad Chloe. And aku rasa mesti ramai cari DVD nya dari tengok dekat cinema sebab for sure banyak kena potong haha.

3 comments:

senandung semalam said...

sggup tggu...
hebat2...
klau aku jgn harap..
ahhahaaa

Ch@ Ch@ said...

bestnyerrr!!
bile nak gi tgk ni..
nak tgk cite Airbender tu..
bile kuar ek...??

Shukjessa said...

cik senandung: silap timing, patut gi time skolah dah buka...

Sha: tak berapa pasti, yg tu pun hebat gak tgk trailernye, gerenti gempak habis hahah