Followers

Saturday, March 5, 2011

Review: Adjusment Bureau (PG13)

Hari ni agak kelam kabot sikit mengejar masa. Dari start aku bangun tidur, kemas rumah, masak breakfast, jemur kain sampai lah mandi semua buatkan aku terkejar-kejar.

Agak semput tapi bukan tu yang aku nak kisahkan sangat. Aku lebih risau kalau-kalau sakit kaki aku ni datang balik bila jalan laju sangat. Tapi sebab dek nak kejar masa, terkpaksalah. Dah le tiket movie dah beli, so nak tak nak kena cepat kalau tak karang masuk panggung cerita dah start? Uhh, udah le aku dok tengah-tengah.

First time aku beli tiket movie dekat Times dapat panggung  MAX. Sudahnya kena tanya lak brader jage kaunter panggung MAX dekat mana. Tingkat 10 peh!!

Emily Blunt so sexy la in this movie

Adjustment Bureau. Ni la filem yang aku nak tengok. Tengok iklan macam best je kan. Tapi tu lah hakikatnya, trailer banyak mainkan peranan. Yang diorang tayang tu part-part menarik je. Yang tak berapa best tu takkan nak tunjukkan.

Pendekkan cerita, movie ni pada aku agak slow, sedikit pening, sedikit berunsur keagamaan cuma disamarkan dengan metafora yang tidak menampakkan unsur agama tu. Since benda ni melibatkan susun atur kononnya sesuatu tindakan dan matlamat itu telah ditentukan oleh sebuah biro ini yang mempunyai kuasa ajaib. Mereka ni yang akan membetulkan balik jalan-jalan yang tersasar dari matlamat yang telah ditentukan. Dan ianya bertembung pula dengan kuasa lain iaitu kebetulan atau luck. Buat yang perhati betul-betul ianya sama dengan kuasa Tuhan cuma dalam filem ni takdelah tunjuk siapa Tuhan tu. Cuma mereka (Adjustment Bureau) ni mendapat arahan dari pihak atasan.

Boleh tahan gak la filem ni. Cuma ada sesetengah babak tu pada aku agak bosan dengan cakap-cakap sampai sempat la aku tertidur. Dan buat yang tengok betul-betul filem ni pasti akan dapat moralnya. Aku bagi 3.8/5 bintang aje. Tak cukup 0.4 nak jadi kan 4 bintang.

Thor VS Loki

Oh ya, tadi sempat tengok trailer filem Thor. Dari trailernya, memang mengkagumkanlah. Tak sabar lak nak tengok filem ni. Aku minat costume Loki haha.

p.s: dapat beli SD kad Transcend 8GB Class 10 dengan harga RM60! Tapi tak dapat cari digital photo frame, what to do kena cari dekat PJ lak la nanti.


No comments: