Followers

Sunday, August 22, 2010

Manusia oh manusia

Masih ingat tak aku dok bising-bising perihal event dulu?


Guess what? Event yang aku minta pandangan dan cadangan rakan-rakan sama-sama belajar dulu masih menjadi tanda tanya. Macam biasa lah, aku tak heran sangat, cuma kali ni aku nak tengok sejauh mana erti sahabat di mata diorang. Dan macam biasalah, yang ok yang sudi membalas muka-muka yang sama. Yang sudi nak ambil port aku respek diorang ni.

Cuma satu je la yang aku pelik. Ada satu jenis manusia yang dulunya beri alasan pelbagai tetapi kali ni dia lak nak buat event tapi geng-geng dia je la. Aku hanya telan amarah, kelip-kelip mata je la baca invitation dia yang aku rasa adalah beberapa ketul je orangnya. Terfikir la juga, hai dulu dia yang kata no, sekarang ni ok je tapi still, dekat event yang aku handle tu dia tak balas apa-apa pun.

Ada la yang bertanya, event ni still berjalan? Aku macam biasa yes, still sampailah ada orang nak beri pandangan dan cadangan dari segi tarikh dan tempat. Bukan aku tak nak letak date dengan tempat, dulu baru suruh bagi cadangan dah ada suara-suara kata "sori tak dapat join" sebabnya tarikh yang aku letak tu dia bz. Aduhai manusia, tolong baca habis boleh tak apa yang aku tulis tu. Ni sah-sah benda tu ko tengok nak tak nak je memang la terus-terus ko rijek.

Tapi untuk tidak mengeruhkan keadaan, aku akan lay low, diam je. Orang tanya aku jawap. Sorilah aku bukan selfish nak pilih-pilih kawan ni. Pada aku, siapa yang aku kenal, siapa yang kenal aku, aku persilakan untuk hadir ke dalam event, itu barulah namanya kawan-kawan. Bukan pilih siapa yang ko berkenan di hati je. Sendiri pikir la ye. Oh shushh!!!

2 comments:

cEro said...

haha, beb...
aku pon dah naik tawar dah dgn bdak2 yg ko maksudkan..
buktinya, dh brape lame dh aku tak bukak group BioSphere walaupon aku creator...

biarlaa shuk...
senang2, kita wat sendri2 je...
takyah bising2...
dr sini, kita tau sape yg berkawan hanya kerana nak kawan, bukan kerana nak buat persahabatan..

sakit hati, kecewa mmg ada...
tp ade daya, kita makhluk kerdil, padahal diorg makhluk besar..

middle fingers to them...

Shukjessa said...

heh btol gak tu, next time aku ajak korang2 je la yg tak banyak songel