Followers

Monday, December 28, 2009

Kosong

Salam,
Ini adalah post yang ke - 4 sebenarnye. Tapi memandangkan lagi 3 post tu aku asyik tulis dan padam. [Tulis dan padam], so akhirnya aku nekadkan diri, blog ini perlukan nyawaku. Mungkin ilham tidak mencurah awal-awal tadi tapi lebih berani keluar di pagi hari, mungkin.

Blog ini secara tidak langsung adalah nyawaku sekarang memandangkan aku kini sendirian. Tiada lagi teman bual bicara, teman suka dan duka, teman berhibur dan teman hidup. Kosong memang kosong, tapi apakan daya, telah tertulis begitu takdir nasibku. Biarlah masa saja menentukan segalanya.

Aku cuba mencari-cari apa erti kekosongan itu. Ku belek kiri dan kanan, atas bawah di setiap pelusuk ruangan di Facebook aku masih tidak menjumpai kekosongan itu.


Cuma...

Ayat-ayat madah dan puitis di selangi oleh lirik-lirik lagu Paramore yang pada hematku bukan bertinta jiwang atau puitis namun maksud dan rentaknya masih boleh digunakan dalam situasiku ini.

Mungkin ramai yang tak perasan, ada yang mula perasan, dan tak lama lagi ramai yang akan syak dan berita tahun ini akan kecoh dan tersebar luas untuk tatapan pembukaan tahun 2010.

Seiringan dengan itu, azam tahun baru aku bermula dengan kosong. Segalanya masih samar-samar di dalam kepalaku, cuma apa yang pasti perancangan tahun-tahun yang sudah tidak boleh digunapakai lagi.

Sedih? Aku lebih suka menggunakan istilah, aku keliru. Tatkala mindaku menyuruh untuk tabah, hati ini menjadi sentimental dan syahdu dibait kenangan-kenangan lalu. Dan dengan itu, air mata tanpa dijemput telah melabuhkan kakinya di kawasan mata yang hanya perlu dititiskan sahaja ke bumi. Air mata yang sudah tidak berguna lagi. Untuk siapa? Untuk apa?

Dan tidak terlupa juga untuk aku katakan bahawa kosong = [hp ku sudah mati]. Mati sebab tiada lagi deringan dan bunyi mesej masuk. Kalau ada pun hanyalah mesej-mesej Facebook via SMS.



Kosong, aku bersendiri lagi untuk tempoh yang agak panjang selepas ini, tunggu dan lihat wahai kawan-kawan...

p.s: aku x salahkan sesiapa dan takdir... lebih baik begini dari menyimpan sesuatu yang tak pasti bukan hak milik kita...

1 comment:

Anonymous said...

we hv to face it, syuk.. mmg brt dugaan hdp ni.. org boleh ckp mcm2, suh kite tabah, tp hanya kite yg lalui je yg akan rasai semua tu..